پلی پروپیلن چیست

پلی پروپیلن چیست

پلی پروپیلن چیست

پلی پروپیلن ترموپلاستیک است که برای اولین بار در سال 1954 ایجاد شد. از کالاهای مصرفی (مانند کیسه های قابل استفاده مجدد) گرفته تا خودرو و حتی مبلمان ، پلی پروپیلن یکی از 3 پلیمر برتر است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. جای تعجب نیست که این یکی از ارزان ترین کیسه های قابل استفاده مجدد پلاستیک ها است ، به همین دلیل است که از آن ساخته می شود. جامبوبگ سپاهان تولیدکننده انواع کیسه های پلی پروپیلنی(بیگ بگ,جامبوبگ,بیتوبگ,پالت بگ و…) می باشد که این کیسه ها ویژه بسته بندی,حمل وصادرات محصولات کشاورزی وشیمیایی می باشند و این کیسه ها را مطابق با استانداردهای بین المللی با بهترین کیفیت دوخت, ودر اندازه های مختلف وباقیمت بسیار مناسب  تولید می کنند این کیسه مقاوم دربرابر رطوبت ونور خوشید می باشد.

پلی پروپیلن چیست

انواع پلی پروپیلن

دو نوع اصلی از پلی پروپیلن وجود دارد: هموپلیمرها و کوپلیمرها اما آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که ما در کیسه های قابل استفاده مجدد از دو نوع مواد پلی پروپیلن استفاده می کنیم: بافته شده و نبافته. پلی پروپیلن بافته شده از این الیاف پلیمری است که به طور عمود با یکدیگر برای ساختن ورق ها بافته می شوند. پلی پروپیلن نبافته آن الیاف را می گیرد و آنها را در زیر حرارت فشار می دهد تا یک ورق درزگیر ایجاد شود. هر دو ماده قوی هستند ، اما پلی پروپیلن بافته شده دارای لبه است ، به همین دلیل خواهید دید که برای ساخت بسته بندی هایی که اقلام بسیار سنگین را با کم هزینه مانند کیسه های کیسه ای محافظت می کنند ، استفاده می شود. فراموش نکنید که ، هنگام مقایسه کیسه های پلی پروپیلن ، به ساخت و ساز توجه کنید درزهای بسته شده با گرما در مقابل بخیه – دومی بسیار قوی تر است.

موارد مصرفی پلی پروپیلن چیست

پلی پروپیلن به دلیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی و جوش پذیری بسیار زیاد در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کاربردهای متداول پلی پروپیلن عبارتند از: کاربردهای بسته بندی: خواص سد کننده خوب ، استحکام بالا ، سطح خوب و کم هزینه باعث می شود پلی پروپیلن برای چندین کاربرد بسته بندی ایده آل باشد. پلی پروپیلن در کیسه جامبوبگ استفاده می شود

  • بسته شدن پوشک یکبار مصرف
  • مبلمان
  • لوازم خانگی
  • اسباب بازی ها
  • ضربه گیر خودرو ، تریم داخلی و پانل های ابزار
  • طناب و طناب بخصوص کاربردهای دریایی
  • سرنگ و ویال های یکبار مصرف
  • کیسه های بسته بندی ویژه حمل محصولات کشاورزی و شیمیایی

آیا پلی پروپیلن قابل بازیافت است؟

بله! برای بازیافت پلی پروپیلن ، مواد در دمای بسیار بالایی ذوب می شوند تا از آلودگی ها خلاص شوند. پلی پروپیلن بازیافتی می تواند با مواد باکره تا 50٪ مخلوط شود. با این حال ، بیشتر کیفهای قابل استفاده مجدد ، فقط حاوی 20٪ محتوای بازیافتی هستند.

پلاستیک پلی پروپیلن چقدر قوی است؟

پلی پروپیلن در برابر بسیاری از حلالهای آلی ، اسیدها و قلیاها مقاومت خواهد کرد. با این حال ، این ماده مستعد حمله اسیدهای اکسید کننده ، هیدروکربنهای کلر و آروماتیک است. مقاومت کششی. در مقایسه با بسیاری از مواد ، ساختار پلی پروپیلن از مقاومت کششی خوبی برخوردار است

پلی پروپیلن چیست

در این مقاله با شما با کیسه های پلی پروپیلن آشنا شدید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *